ارتباط فردا در دهمین نمایشگاه کار شریف
20 مهر 1398

ارتباط فردا در دهمین نمایشگاه کار شریف


نمایشگاه کار امسال در دهمین دوره خود که از 14 تا 16 مهرماه در دانشگاه شریف برگزار شد، روزهای شلوغی را تجربه کرد. در این نمایشگاه که ارتباط فردا برای اولین بار در آن شرکت می‌کرد، نه تنها فارغ‌التحصیلان و دانشجویان که افراد با سابقه و تجربه هم در نمایشگاه حضور داشتند. در ادامه به گفت‌وگوی راه پرداخت با مهدی اسماعیلی رخ، معاون طرح و برنامه ارتباط فردا درباره حضور این شرکت در نمایشگاه کار پرداخته‌ایم.

نمایشگاه کار امسال در دهمین دوره خود که از ۱۴ تا ۱۶ مهرماه در دانشگاه شریف برگزار شد، روزهای شلوغی را تجربه کرد. در این نمایشگاه که ارتباط فردا برای اولین بار در آن شرکت می‌کرد، نه تنها فارغ‌التحصیلان و دانشجویان که افراد با سابقه و تجربه هم در نمایشگاه حضور داشتند. در ادامه به گفت‌وگوی راه پرداخت با مهدی اسماعیلی رخ، معاون طرح و برنامه ارتباط فردا درباره حضور این شرکت در نمایشگاه کار پرداخته‌ایم.
مهدی اسماعیلی‌رخ، درباره حضور ارتباط فردا در نمایشگاه کار گفت: «فضای اشتغال در کشور مقتضیات خاصی پیدا کرده است. از طرفی گروه زیادی از مختصصان مهاجرت کرده‌اند و از طرف دیگر با ورود نسل‌های جدید به بازار کار که نگاه‌های متفاوتی به زندگی و اشتغال دارند جذب و نگهداشت نیروهای توانمند به یکی از چالش‌های جدی تبدیل شده است. در این شرایط نمایشگاه کار شریف با تجربه‌ای که در این سال‌ها اندوخته است، می‌تواند در پیدا کردن نیروهای خبره به ما کمک کند و فرصت خوبی است که شرکت‌مان را به مخاطبان و افراد جویای کار معرفی کنیم.»
او با اشاره به اینکه ارتباط فردا از شرکت‌های پیشرو در حوزه نوآوری است، افزود: «هدف ما از حضور در نمایشگاه این بود که محصولات و خدمات و همچنین فضای کاری‌مان را در این نمایشگاه معرفی کنیم.»
اسماعیلی‌رخ همچنین توضیح داد: «ما در این نمایشگاه محصولات اصلی خود به‌ویژه محصولات B2C مانند اپلیکیشن‌های همراه‌کارت و فانوس را که بیشتر برای مخاطبان عام آشنا است، معرفی کردیم و علاوه‌ بر آن برای افرادی که به غرفه مراجعه می‌کنند توضیح دادیم که فعالیت‌های ما فراتر از محصولات B2C است. پلتفرم فینوتک، زیرساخت‌های پرداخت و مجموعه محصولاتمان در حوزه خدمات بانکی از دیگر فعالیت‌هایی است که برای مخاطبان توضیح داده شد و فضای کاری شرکت نیز به تصویر کشیده شد.»
طبق گفته او یکی از دستاوردهای مهم نمایشگاه برای ما این بود که افراد بسیاری برای ارسال رزومه خود به غرفه مراجعه کردند. بنابراین می‌توان در انتهای نمایشگاه این تحلیل را داشته باشیم که چه افرادی با چه تخصصی برای حضور در ارتباط فردا ابراز علاقه کرده‌اند و از میان آن‌ها همکارانی خوب را برگزینیم.




ماندگاری افرادی که امکان توسعه دارند، بیشتر است
او در خصوص تعاملی که به‌واسطه نمایشگاه کار با دانشگاه برقرار شده، گفت: «دانشگاه می‌تواند از بهترین مکان‌هایی باشد که نمایشگاه کار در آن برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند از نزدیک با فضای واقعی کار در شرکت‌ها آشنا شوند. از سوی دیگر ما هم در تعامل با فعالان دانشگاه این ارتباط را در طول سال حفظ می‌کنیم و به جذب نیرو ادامه می‌دهیم.»
اسماعیلی‌رخ به دامنه متفاوتی که برای جذب نیرو درنظر دارند اشاره کرد و توضیح داد: «به لحاظ تنوعی که ارتباط فردا در محصولات و ارائه خدمات خود دارد، دامنه متفاوتی از نیروها را احتیاج داریم. طبیعتاً افرادی که تخصص‌های نرم‌افزار، فناوری اطلاعات، مالی و مدیریت داشته باشند، برای ما اولویت بیشتری دارند. همچنین اگر فردی در حوزه مالی و فناوری سابقه کار داشته باشد، اولویت بالاتری برای استخدام دارد. اما از سوی دیگر می‌دانیم که برای دستیابی به مجموعه مهارتی مطلوبمان، باید بر روی نیروهای انسانی نیز سرمایه‌گذاری کنیم. بنابراین برای جذب و توسعه نیروهای تازه فارغ‌التحصیل نیز برنامه داریم، چراکه ماندگاری افرادی که امکان توسعه در شرکت را دارند، بیشتر است.»
به‌گفته او از سیاست‌های ارتباط فردا در حوزه جذب استعدادها این بوده که علاوه بر رشد و ارتقای همکاران، ورود نیروهای با استعداد و خبره از بیرون شرکت را هم در نظر داریم تا همواره فکر و ایده نو به مجموعه اضافه شود.
او تاکید کرد: «در تلاش هستیم تا در ارتباط فردا فضایی برای کار را ایجاد کنیم که در سطح کشور مثال‌زدنی باشد و ارتباط فردا را تبدیل به شرکتی کنیم که همه با آن آشنا باشند و بخواهند در آن کار کنند.»
در این نمایشگاه 3 روزه تقریباً 1300 نفر با ارسال رزومه خود برای 10 موقعیت شغلی مختلف آمادگی و علاقه‌مندی خود را به حضور در ارتباط فردا اعلام کردند.

همچنین در این رویداد سه روزه، با بهره‌گیری از بستر «جمعِ‌کل»، شش ویژگی شخصیتی کارجویان در معرض دید عموم قرار گرفت تا ویژگی مورد نظر خود را انتخاب کنند. نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید.