Background Image

سوالات متداول

  • خودپرداز
    • هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز (ATM) در صورت کسر شدن پول از حساب مشتری واریز نشدن آن به حساب به کدام بانک باید مراجعه کرد؟

      با مرکز امداد مشتریان بانک آینده (27663300) تماس گرفته شود و شماره کارت، تاریخ، ساعت، مغایرت مشخصات فردی با شماره تلفن را به کارشناس مربوطه اعلام نماید.

    • در صورت سرقت موجودی از کارت مشتری و برداشت وجه توسط خودپرداز بانک آینده چه اقدامی باید انجام شود؟

      پس از اعلام به مرکز امداد مشتریان بانک به مراجع قضایی مراجعه شود، پس از طی مراحل اداری با در دست داشتن نامه دادسرا به بانک آینده به آدرس میدان آرژانتین –خیابان بخارست –خیابان پانزدهم –بانک آینده مراجعه شود تا موارد درخواستی مقام قضائی ارسال گردد.

    • نحوه تحویل کارت ضبط شده به مشتریان چگونه است؟

      پس از 72 ساعت از زمان ضبط کارت به شعبه صادر کننده کارت مراجعه شود. -در صورت حضور ماموران بانک در محل میتوان با ارائه اصل کارت ملی و رسید دستگاه پس از احراز هویت کارت را دریافت نماید.

    • حداکثر زمان رفع مغایرت حساب توسط بانک چقدر می باشد؟

      حداکثر 48 ساعت بعد از بروز مغایرت .

    • در صورتی که عملیات بازسازی به پیغام success منجر نشود، چه اقدامی صورت پذیرد؟

      دستگاه restart شده و عملیات بازسازی تکرار گردد، در صورتی که پس از چند بار، باز هم بازسازی صورت نپذیرد با مرکز امداد مشتریان تماس گرفته شود.

  • کارت های بانکی
    • در صورت مفقود شدن کارت آیا امکان ابطال سریع کارت وجود دارد؟

      بله پس از مفقود شدن کارت سریعا با شماره امداد مشتریان بانک آینده تماس حاصل فرمائید تا سریعا نسبت به غیر فعال کردن کارت اقدام شود و یا به نزدیکترین شعبه بانک مراجعه فرمائید.

    • در صورت فراموش کردن رمز کارت چه اقدامی می بایست صورت پذیرد؟

      با مدارک شناسایی به نزدیک ترین شعبه بانک آینده مراجعه فرمائید. در صورتی که محل اشتغال به کار شما کارت شما را تهیه کرده است ارسال یک نامه رسمی به تجارت الکترونیک ارتباط فردا جهت صدور مجدد رمز کفایت می نماید.

    • آیا امکان چاپ طرح و لوگوی رنگی بر روی کارت وجود دارد؟

      در صورتی که درخواست دهنده حقیقی و حقوقی درخواست کارت به تعداد بالاارسال نماید امکان پذیر است.

    • سقف شارژ کارت های خرید و هدیه به چه میزان است؟

      هدیه به میزان 5 میلیون رال وکارت های خرید فاقد محدودیت می باشد.

    • آیا امکان صدور کارت های خرید به صورت بی نام وجود دارد؟

      خیر تمامی کارت های خرید بانکی طبق مصوبه و قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی می بایست با نام بوده و کد ملی دارنده آن ثبت گردد.

    • آیا کارت های خرید بانکی امکانات کارت های نقدی معمولی(کارت های متصل به حساب های کوتاه مدت) بانکی را دارا می باشند؟

      کارت های خرید در صورت نقدی بودن تمامی امکانات کارت های معمولی بانکی را دارا می باشند.

    • حداکثر میزان برداشت از کارت های خرید و هدیه به چه میزان است؟

      امکان برداشت روزانه 4 میلیون ریال از خودپرداهای بانک آینده برای این نوع از کارت ها تعریف گشته است.

  • پایانه های فروش
    • نحوه درخواست دستگاه POS چگونه است؟

      مراجعه به یکی از شعب بانک

    • نحوه تغییر شماره حساب متصل به دستگاه POS چگونه است؟

      مراجعه به شعبه بانک و تکمیل نمودن مجدد فرم قرارداد

    • نحوه تغییر نشانی فروشگاه یا شماره تلفن در رسید دستگاه چگونه است؟

      تماس با مرکز امداد مشتریان

    • نحوه تسویه حساب چگونه است؟

      با اتصال به شبکه ملی شاپرک تسویه حساب با پذیرندگان مطابق دستورالعمل مصوب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

    • چه مبلغی به عنوان کارمزد کسر می گردد؟

      در حال حاضر هیچ‌گونه کارمزدی از پذیرندگان کسر نمی‌گردد.

    • کدام کارت ها قابل استفاده برروی دستگاه POS می باشند؟

      کلیه کارت‌های عضو شتاب توسط این دستگاه قابل استفاده می‌باشد.

    • امکان مشاهده گزارش تراکنش ها چگونه است؟

      تماس با مرکز امداد مشتریان، استفاده از سامانه https://merchant.abplus.ir

    • سقف خرید با کارت عضو شتاب برروی دستگاه POS چقدر می باشند؟

      کلیه کارت‌های عضو شتاب طبق دستورالعمل بانک مرکزی قادر به انجام خرید با این دستگاه می‌باشند.

    • در صورتی که تراکنشی موجب کسر از کارت شده، در عین حال رسید ناموفق داشته باشد، بازگشت وجه به چه صورت است؟

      در این صورت بازگشت وجه به صورت خودکار و ظرف 3 روز کاری صورت می پذیرد، در عین حال می‌توان از طریق تماس با مرکز امداد مشتریان، مغایرت ایجاد شده را پیگیری نمود.

    • در صورتی که تراکنش موفقی انجام شده، ولی مبلغ تراکنش به حساب پذیرنده مطابق با قانون شاپرک در روز بعد از تراکنش واریز نگردد، مغایرت مربوطه به چه صورت رفع می گردد؟

      ظرف 3 روز کاری ضمن بررسی وضعیت تراکنش، مبلغ به حساب پذیرنده واریز می گردد.

    • در صورتی که دستگاه در انتظار خط آزاد بماند، علت چیست؟

      یا اینکه خط تلفن وصل نیست یا تنظیمات سانترال روی دستگاه با خط تلفن شما مطابقت ندارد.

    • در صورتی که شارژ دریافت شده از دستگاه مشکلاتی از قبیل شارژ تکراری و ... وجود داشته باشد چه کارهایی باید انجام دهیم؟

      با شماره تلفن مرکز امداد مشتریان که در پایین رسید خرید شارژ وجود دارد تماس گرفته شود.

    • در فرایند خرید شارژ از دستگاه پایانه فروش، نیاز به نگهداری رسیدها وجود دارد یا خیر؟

      نگهداری رسید خرید تا زمان چاپ کردن رمزها توسط دستگاه بسیار ضروری می باشد تا در صورت مخدوش شدن رسید فروش بتوانیم رمز خود را از پشتیبانی شارژ دریافت نماییم.

    • اگر شارژ خریداری گردید و در هنگام دریافت رسید فروش رول دستگاه به اتمام رسید باید چه کارهایی باید انجام دهیم؟

      با شماره تلفن مرکز امداد مشتریان تماس گرفته و به کمک رسید خرید که در مورد فوق نسبت به نگهداری آن تاکید شده بود، و یا با استفاده از چاپ مجدد رسید، شماره سریال شارژها را اعلام نموده و رمزهای آنها را دریافت می نماییم.

    • در صورت بروز مشکلات مختلف و تماس با شماره تلفن پشتیبانی، به دانستن چه اطلاعاتی از دستگاه پایانه فروش و یا با استفاده از چاپ مجدد رسید، خود نیازمندیم؟

      همانطور که می دانیم اطلاعات حساب متصل به پایانه فروش هر فرد، جز اطلاعات شخصی و محرمانه به حساب می آید و ضروری است صرفا دارنده دستگاه نسبت به اعلام مشکل و دریافت اطلاعات اقدام به تماس نماید. لذا پس از تطبیق اطلاعات هویت پذیرنده، دانستن شماره ترمینال شاپرک که در رسیدهای خرید، مانده حساب و پرداخت قبوض درج شده است بسیار ضروری است.

  • درگاه پرداخت اینترنتی
    • اگر تراکنش با موفقیت انجام گرفت ولی سرویسی دریافت نگردید چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

      لازم است شماره فروشگاه اینترنتی از امداد مشتریان گرفته شده و پس از تایید پرداخت به صورت سیستمی، سرویس لازم از فروشگاه دریافت شود.

    • اگر مبلغ پس از انجام تراکنش از حساب کسر گردید و در سایت تراکنش ناموفق نشان داده شد چه کارهایی باید انجام دهیم؟

      باید با امداد مشتریان تماس گرفته تا از طریق واحد رفع مغایرت اقدامات لازم صورت پذیرد.

    • در صورت دریافت درگاه اینترنتی، سایت پذیرنده باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

      باید توسط نرم افزارهای امنیتی، وب سایت پذیرنده ایمن گردد به نحوی که از بروز هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری نماید.

    • وب‌سایت متقاضی دریافت درگاه اینترنتی می‌بایست از چه شرایطی برخوردار باشد؟

      وب‌سایت پذیرنده می‌بایست عملیاتی بوده و دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد.

    • سرویس درگاه پرداخت اینترنتی بر روی وب‌سایت پذیرنده، پس از طی چه مدت زمان فعال خواهد شد؟

      حداکثر 48 ساعت پس از دریافت مدارک توسط مسئولین پذیرندگان اینترنتی موارد مربوط به پیاده سازی درگاه پرداخت اینترنتی در اختیار سایت درخواست کننده قرار خواهد گرفت.

    • در ازای هر تراکنش چند درصد کارمزد کسر خواهد شد؟

      در صد کارمزد بر اساس قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و توافق با پذیرنده تعیین و کسر می‌گردد.

    • آیا در خرید اینترنتی، سقف مبلغ برای خرید وجود دارد؟

      بله، حداکثر مبلغ انجام تراکنش بر روی هر خرید 500.000.000 (پانصد میلیون) ریال می‌باشد.

    • آیا امکان خرید اینترنتی از طریق کارت سایر بانک‌ها توسط مشتریان سایت، وجود دارد؟

      در حال حاضر کارت بانک‌های عضو شبکه شتاب که از رمز اینترنتی (رمز دوم)، تاریخ انقضاء کارت (EXP Date) و کد سه رقمی (CVV2) برخوردار باشند قابلیت خرید اینترنتی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی را خواهند داشت.

    • منظور از IP سرور فروش چیست؟

      منظور ازIP سرور فروش (IP Dedicated) ، آی‌پی‌هایValid هاستینگ سایت مربوطه می‌باشد. چنانچه هاستینگ متعلق به خود موسسه / شرکت نباشد و از شرکت‌های ISP دریافت کرده باشند، لازم خواهد بود آدرس IP را از شزکت ISP سرویس دهنده دریافت نمایند.

    • برای مشاهده وضعیت واریز وجه تراکنش‌ها از چه طریق باید اقدام کرد؟

      کلیه پذیرندگان برای رویت ریزتراکنش‌های انجام‌شده می‌توانند از طریق پرتال پذیرندگانی که در اختیارشان قرار می‌گیرد نسبت به مشاهده تراکنش‌ها اقدام نمایند.

    • اگر تراکنشی با موفقیت انجام گرفت ولی سرویس دریافت نگردید چه اقدامی باید انجام دهیم؟

      می‌بایست با سایت پذیرنده تماس گرفته و نسبت بررسی مورد اقدام لازم انجام پذیرد، در صورتی که مشل برطرف نگردد با همکاری پلیس فتا مورد بررسی خواهد شد.

    • اگر مبلغ پس از انجام تراکنش از حساب کسر گردید و در سایت تراکنش ناموفق نشان داده شد چه کاری باید انجام دهیم؟

      مبلغ مغایرتی پس از 72 ساعت به کارت خریدار برگشت داده می‌شود، در غیر این صورت می‌بایست با شرکت ارایه دهنده خدمات درگاه (PSP) تماس گرفته شود.

راه‌کارهای نوآورانه

 

این روزها، سازمانی موفق است که می‌تواند در سریع ترین شکل ممکن ایده ای را خلق و پیاده سازی کند.  
ارتباط فردا با این رویکرد محصولات، خدمات و راهکارهای نوآورانه خود را در حوزه پرداخت و بانکداری دیجیتال ارائه می دهد.

 


بیشتر بدانید
  • پرداخت الکترونیکی

    با گسترش خدمات بانکی و فراگیر شدن اینترنت و موبایل‌های هوشمند، استفاده از ازاین نوع پرداخت به دلیل کاربردی بودن در میان کاربران بیشتر شده است. ارتباط فردا با پیاده سازی بالاترین تجربه کاربری و سطح امنیت ابزارهایی مانند اپلیکیشن‌های پرداخت مانند همراه‌کارت، درگاه پرداخت موبایلی و درگاه پرداخت اینترنتی را به کاربران و کسب و کارها ارائه می‌کند. 

  • بانکداری دیجیتال

    دیجیتالی کردن خدمات بانکی و ارائه آن در بستر آنلاین از اصلی ترین ترین مفاهیم بانکداری دیجیتال است. شرکت ارتباط فردا با پیاده سازی و توسعه پیشخوان مجازی مبتنی بر تلفن همراه و وب این مفهوم را برای کاربران پیاده سازی کرده است.

  • مدیریت مالی فردی

    یکی از خدمات ارتباط فردا طراحی و توسعه اپلیکیشن هدف است. این برنامه به افراد جامعه کمک می‌کند که با مدیریت هزینه ها و درآمدهایشان به تعادل بهتری در زندگی شخصیشان برسند. هدف با به تصویر کشیدن دارایی‌ها کمک می‌کند که افراد تصمیم گیری های درستی در مورد سرمایه گذاری‌ها یا پس اندازهایشان داشته باشند

  • بانکداری اجتماعی

    بانکداری اجتماعی یکی از ترندهای بازار مالی و بانکی امروز است. روندی که در آن، شرکت‌های فعال در حوزه بانکی و پرداخت برخی سرویس‌های بانکی را از کانال شبکه‌های اجتماعی به مشتریانشان ارائه می‌دهند. بدون توجه به سودرسانی، اهداف اجتماعی و آگاه‌سازی مشتریان را دنبال می‌کند. ارتباط فردا نیز با پیشروی در این زمینه با رویکرد ایجاد ارزش‌های و ارائه خدمات بانکداری در این مسیر حرکت می‌کند.